Daugelis iš mūsų nuolat planuoja pradėti gyventi sveikiau, tačiau dažnai tie planai vis atidėliojami ateičiai, kuri niekada neateina. Žemiau išvardinsime 5 pagrindinius pasiteisinimus, kodėl nepradedame gyventi sveikiau ir pamėginsime rasti būdų kaip juos įveikti.

Pasiteisinimas Nr. 1 – Pradėsiu nuo pirmadienio

Nors sporto klubo lankymas ar naujo mitybos režimo atidėjimas iki sekančio pirmadienio atrodo viliojančiai, tačiau dažniausiai atsitinka taip, kad atėjus pirmadieniui, motyvacija pažadą vykdyti jau būna pradingusi. Į šį nuolatinio atidėliojimo ciklą labai lengva įkliūti ir gana sunku iš jo ištrūkti. Reikėtų susigalvoti kažkokią atsakomybės už savo pažado įvykdymą formą, pavyzdžiui pasakyti apie savo pažadą draugui ir paprašyti, kad jis nepamirštų to ir neleistų jums „pamiršti“, arba susirašyti savo planus ir reguliariai rašyti pasiekimus. Tyrimai rodo, kad turint partnerį prieš kurį reikia atsiskaityti, gerokai padidėja pažado sportuoti laikymąsis, tad susiraskite draugą, kurio interesai būtų panašūs ir kartu pradėkite sportuoti.

Pasiteisinimas Nr. 2 – Sporto klube jaučiuosi nejaukiai

Tai dažnas naujokų sporto klube ar net nepradedančių sportuoti žmonių pasiteisinimas. Jie junta nepasitikėjimą savo žiniomis, įgūdžių, kaip elgtis su sporto įranga stoką, ir dėl to jaučiasi nejaukiai. Visuomet reikia atsiminti, kad sporto klube jūs ne vienas toks, tam čia ir ateinate, kad išmoktumėte sportuoti ir tobulėtumėte. Daugelyje klubų yra treneris, kuris praveda įvadinę treniruotę, supažindina su inventoriumi, į jį bet kada galima kreiptis iškilus neaiškumams. Be to, jei norite ypatingo dėmesio, visuomet galite užsisakyti asmenines treniruotes. Jei vis tiek sporto klube jums nepatinka, visuomet yra kitų alternatyvų pajudėti už sporto klubo ribų – bėgiojimas, pasivaikščiojimai, mankšta namuose ir pan.

Pasiteisinimas Nr. 3 – Nežinau nuo ko pradėti

Patarimų kaip gyventi sveikiau yra tikra gausybė, tad žinoma, labai lengva tarp jų pasiklysti ir nežinoti ko imtis.

Vietoj to, kad vienu metu keisti viską iš esmės, geriau pradėkite nuo mažų, bet nuoseklių žingsnelių. Viską pakeisti per vieną dieną gali būti tikrai sunku, sukelti daug diskomforto ir sužlugdyti motyvaciją. Jei susidarysite nuoseklų pokyčių planą, pavyzdžiui įvesti po vieną sveikesnį įprotį kas savaitę, neprarasti motyvacijos ir tikslą pasiekti bus daug lengviau. Taigi, pradėkite nuo mažų, bet sveikatai labai reikšmingų pokyčių, pavyzdžiui penktadienio vakaro picą pakeiskite šiltu ir aromatingu troškiniu, kasdien savo mitybą papildykite subalansuotu vitaminų ir mineralų kompleksu, kaip kad Wellman ar Wellwoman.

Pasiteisinimas Nr. 4 – Sveikai gyventi labai brangu

Klaidinga nuomonė, kad sveikas gyvenimo būdas brangiai kainuoja, dažnai žmones sulaiko nuo tikslo siekimo. Tai yra visiška netiesa, atlikti tyrimai parodė, kad sveiki maisto produktai yra gerokai pigesni už greitą maistą. Žinoma, sporto klubo narystė kainuoja, tačiau tikrai yra galimybė pasirinkti ne tokį brangų klubą ar užsiimti visiškai nemokama fizine veikla lauke ar namuose.

Pasiteisinimas Nr. 5 – Sveikas maistas neskanus ir vienodas

Dažnai žmonės galvoja, kad sveikai maitintis tolygu nuolat valgyti daržovių salotas ir ryžius. Maistingas ir sveikas maistas yra labai įvairus, daugelį jūsų mėgstamų patiekalų galima pagaminti sveikai, įvedus keletą korekcijų receptūroje ir gaminimo būde. Pamėginkite tamsiuosius ryžius, vietoj įprastų baltųjų – pajusite, kad juose gerokai daugiau skonio! Sviestą pakeiskite avokadu, maistą kepkite ne keptuvėje, o orkaitėje. Atraskite daugybę naujų, dar neragautų skonių, gamindami pagal naujus sveiko maisto receptus (kurių galite rasti daugybę) ir jūsų mityba taps daug įvairesnė nei buvo iki tol.

Pasinaudoję šiais patarimais, tikslą – gyventi sveikiau, pasieksite greičiau ir lengviau ir tikėtina ilgam laikui.